Articole despre Codul Fiscal

Impozitarea salariului in 2024: ce contributii sociale obligatorii datoreziVenituri impozabile 2024: care sunt acestea, cat este cota de impozitare si studii de cazImpozitul pe dividende in 2024: cat este, cum se calculeaza si cine il platesteAjustare TVA: ce este, care este procedura si studii de cazNorma de venit 2024: ce PFA-uri se incadreaza si ce reguli de impozitare se aplicaExigibilitate TVA: ce inseamna, cum se stabileste, intrebari frecvente si studii de cazImpozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare: tot ce trebuie stii Plafon TVA: Ghid pentru firme platitoare de TVAImpozitarea tichetelor de masa 2024: cota de impozitare, model calcul salariuImpozitare jocuri de noroc: Ghid complet privind veniturile din pariuri sportive, loto si alte jocuriRecuperarea pierderii fiscale in 2024: cum functioneaza si cum se calculeaza, cu exemple practiceVenituri neimpozabile: prevederile Codului Fiscal, exempleCheltuieli de protocol in afaceri: importanta, reglementari si practici eficienteObligativitate e-Factura: cine foloseste, cum se emite, intrebari si raspunsuriCotele de TVA in 2024: ce bunuri si servicii au cote reduseTaxarea inversa TVA: ce este, cand se aplica, studii de cazCheltuielile nedeductibile: ce sunt, regim fiscal, exempleDosarul fiscal: ce contine si cum obtii accesul la informatiile din dosarFactura fiscala: ce este, ce trebuie sa contina si model completat​Codul fiscal scutiri taxe si impozite locale: tot ce trebuie sa stiiCod de identificare fiscala: ce este CIF si de ce este necesarCertificat de inregistrare fiscala: ce este, cum il obtii si ce faci daca l-ai pierdutTVA la incasare: ce inseamna, conditii de eligibilitate, studii de cazVenituri din activitati independente: obligatii fiscale si studii de cazImpozit pe venit din alte surse: cota de impozitare, studii de cazCheltuielile deductibile: reglementari fiscale si sfaturi de la specialisti Impozit la vanzarea imobilului: Ghid practic pentru decizii informateImpozit pe venit: tot ce trebuie sa stiiImpozitul pe profit: mod de calcul, venituri neimpozabile si scutiri de impozitDeducerea personala: tot ce trebuie sa stiiMicrointreprindere: definitie, numar angajati si calcul impozit

Impozitul pe dividende in 2024: cat este, cum se calculeaza si cine il plateste

Impozitul pe dividende este un aspect esential al fiscalitatii care afecteaza atat companiile, cat si actionarii. In acest articol, vom detalia cat este impozitul pe dividende in 2024, cine si cand il plateste, dar vom vorbi si despre obligatiile fiscale cu privire la plata CASS aferenta dividendelor.  

Ce este impozitul pe dividende?

Impozitul pe dividende este o taxa aplicata asupra sumelor distribuite sub forma de dividende de catre o companie catre actionarii sai. Dividendele reprezinta o parte din profitul net al companiei, distribuita actionarilor in proportie cu numarul de actiuni detinute de acestia. 

Conform definitiei din Codul Fiscal, prin divdend se intelege „o distribuire in bani sau in natura, efectuata de o persoana juridica unui participant, drept consecinta a detinerii unor titluri de participare la acea persoana juridica”

NU sunt considerate dividende, conform Codului Fiscal urmatoarele:
 
  • distribuirea de titluri de participare noi sau majorarea valorii nominale a titlurilor de participare existente, ca urmare a unei operatiuni de majorare a capitalului social
  • distribuirea efectuata in legatura cu dobandirea/rascumpararea titlurilor de participare proprii de catre persoana juridica;
  • distribuire in bani sau in natura, efectuata in legatura cu lichidarea unei persoane juridice sau cu ocazia reducerii capitalului social
  • distribuirea de prime de emisiune, proportional cu partea ce ii revine fiecarui participant;
  • distribuirea de titluri de participare in legatura cu operatiuni de reorganizare

SUNT considerate dividende din punct de vedere fiscal si se supun aceluiasi regim fiscal ca veniturile din dividende, urmatoarele:
  • castigurile obtinute de persoanele fizice din detinerea de titluri de participare
  • veniturile in bani si in natura distribuite de societatile agricole, cu personalitate juridica unui participant la societatea respectiva drept consecinta a detinerii partilor sociale;

Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si sunt venituri impozabile, la care se aplica impozitul pe dividende stabilit conform legislatiei in vigoare.

Citeste si: Venituri din activitati independente: obligatii fiscale si studii de caz

Cat este impozitul pe dividende in 2024?

Impozitul pe dividende in 2024 se stabileste prin aplicarea cotei de 8% asupra dividendului brut platit unei persoane juridice romane.
Indiferent de regimul de impozitare (micro sau impozit pe profit), daca se repartizeaza dividende in 2024 se va plati acelasi impozit de 8% .

Cine plateste impozitul pe dividende?

Desi dividendele sunt repartizate si platite asociatilor, obligatia de a retine si de a plati impozitul pe dividende revine administratorului firmei conform prevederilor actului constitutiv si obligatiilor legale. 

Art. 43 din Codul Fiscal specifica foarte clar acest lucru: „O persoana juridica romana care plateste dividende catre o persoana juridica romana are obligatia sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pe dividende retinut catre bugetul de stat, astfel cum se prevede in prezentul articol.”

In schimb, contributia CASS (in cazul in care se depasesc plafoanele legale) se declara prin declaratia unica si se plateste de persoana fizica – asociatul care primeste dividende.

Cand se plateste impozitul pe dividende?

Impozitul pe dividende se declara si se plateste la bugetul de stat, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se plateste dividendul.

Conform art.43 alin (3) din Codul Fiscal, in cazul dividendelor pana la sfarsitul anului in care s-a aprobat distribuirea acestora, impozitul pe dividende se plateste pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator distribuirii. Impozitul datorat se vireaza integral la bugetul de stat.

Cum se calculeaza CASS pe dividende in 2024?

In 2024 contributia CASS aferenta veniturilor din dividende ramane neschimbata. Acest lucru inseamna ca, din 2024, pentru dividendele incasate care depasesc plafoanele legale, se va datora CASS astfel:

 
  • la nivelul a 6 salarii minime brute pe tara, daca dividendele incasate sunt cuprinse intre 6 si 12 salarii minime brute pe tara (contributia =10% x 6 salarii minime);
  • la nivelul de 12 salarii minime brute pe tara, daca dividendele incasates unt cuprinse intre 12 si 24 de salarii minime brute pe tara (contributia =10% x 12 salarii minime);
  • la nivelul de 24 de salarii minime brute pe tara, daca dividendele incasate sunt peste 24 de salarii minime brute pe tara (contributia = 10% x24salarii minime).

Cu alte cuvinte, dupa ce se deduce impozitul din dividendele brute, diferenta se compara cu cele trei plafoane de 6/12/24 salarii minime brute pe tara si calculul CASS se face in functie de cele 3 situatii de mai sus. 

Plata CASS pe dividende se realizeaza de persoana fizica caruia i-au fost distribuite dividendele.
 
Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024 contine informatii cruciale din sfera impozitului pe venit cu impact major la calculul taxelor din 2024.

Lucrarea detaliaza modificarile aduse de OUG nr. 115/2023 si Legea nr. 296/2023 din:
1. Sfera impozitului pe profit;
2. Regimul microintreprinderilor;
3. Impozitul pe venit;
4. Plafoanele de numerar;
5. Contributiile sociale CAS si CASS;
6. Salariile;
7. Gestionarea cheltuielilor si deducerilor fiscale pentru activitatile independente si profesiile liberale (sponsorizari, abonamente, case de marcat, redirectionarea a 3.5% din impozit, pierderi fiscale etc.);
8. Alte modificari semnificative, in materia obligatiilor de conformare fiscala.

Comanda ACUM  Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!<<<

Studii de caz privind impozitul pe dividende

Va prezentam mai jos cateva spete utile cu privire la diversele situatii posibile la impozitarea dividendelor

Impozit pe dividende platit de cooperativa agricola persoanelor juridice

INTREBARE:

Dividendele repartizate de catre o cooperativa agricola de gradul II formata din: 3 persoane juridice si 4 persoane fizice li se retine impozit pe dividende (la persoanele juridice platitoare de impozit pe profit)? 

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 27 Mai 2024 

Conform Codului fiscal:

1) O persoana juridica romana care plateste dividende catre o persoana juridica romana are obligatia sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pe dividende retinut catre bugetul de stat, astfel cum se prevede in prezentul articol.

(2) Impozitul pe dividende se stabileste prin aplicarea unei cote de impozit de 8% asupra dividendului brut platit unei persoane juridice romane. Impozitul pe dividende se declara si se plateste la bugetul de stat, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se plateste dividendul.
....................
(4) Prevederile prezentului articol nu se aplica in cazul dividendelor platite de o persoana juridica romana unei alte persoane juridice romane, daca, la data platii dividendelor, fiecare dintre aceste persoane indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a) persoana juridica beneficiara a dividendelor:

(i) detine minimum 10% din titlurile de participare ale persoanei juridice romane care plateste dividendele, pe o perioada de un an implinit pana la data platii acestora inclusiv;
(ii) este constituita ca o societate pe actiuni, societate in comandita pe actiuni, societate cu raspundere limitata, societate in nume colectiv, societate in comandita simpla sau are forma de organizare a unei alte persoane juridice aflate sub incidenta legislatiei romane;
(iii) plateste, fara posibilitatea unei optiuni sau exceptari, impozit pe profit sau orice alt impozit care substituie impozitul pe profit;

b) persoana juridica care plateste dividendele:
(i) este constituita ca o societate pe actiuni, societate in comandita pe actiuni, societate cu raspundere limitata, societate in nume colectiv, societate in comandita simpla sau are forma de organizare a unei alte persoane juridice aflate sub incidenta legislatiei romane;
(ii) plateste, fara posibilitatea unei optiuni sau exceptari, impozit pe profit sau orice alt impozit care substituie impozitul pe profit.

Conform art.2 din legea cooperatiei agricole 566/2004, cooperativa agricola este persoana juridica.
In cazul in care persoanele juridice detin mai mult de 10% din partile sociale, in opinia mea, nu se retine impozit pe dividende in valoare de 8%.

Nu are importanta daca societatea beneficiara a dividendelor sau societatea platitoare a dividendelor este microintreprindere sau platitoare de impozit pe profit. Daca sunt indeplinite cumulativ toate conditiile de mai sus, societatea platitoare nu va retine impozit indiferent cine catre cine plateste dividende.

Legiuitorul a explicat sintagma orice alt impozit care inlocuieste impozitul pe profit in nota de fundamentare a ordonantei 16/2022 astfel: Regimul de scutire a dividendelor platite intre persoane juridice romane se aplica si persoanelor platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, intrucat acest impozit este considerat, potrivit legislatiei nationale, un impozit care substituie impozitul pe profit.

Am in vedere si prevederile art.13 din Codul de procedura fiscala care arata ca:
(1) Interpretarea reglementarilor fiscale trebuie sa respecte vointa legiuitorului asa cum este exprimata in lege.
(2) in cazul in care vointa legiuitorului nu reiese clar din textul legii, la stabilirea vointei legiuitorului se tine seama de scopul emiterii actului normativ astfel cum acesta reiese din documentele publice ce insotesc actul normativ in procesul de elaborare, dezbatere si aprobare.

Impozit pe veniturile nerezidentilor sub forma de dividende. Scutiri

INTREBARE:

O societate comerciala romana (D) doreste sa acorde dividende anul acesta asociatului sau persoana juridica nerezidenta stabilita intr-un stat UE (Olanda). Intrebarea noasatra este daca societatea D trebuie sa plateasca impozit pe dividende avand in vedere urmatoarea schimbare:

- structura actionariatului este urmatoarea: societatea D (societate juridica romana) este detinuta in proportie de 99% de societatea B (societate juridica din UE) si de 1% de societatea C (societate juridica din UE). La randul ei societatea C este detinuta in proportie de 100% de societatea B, iar societatea B este detinuta 100% de societatea A (societate juridica din UE).

- la inceputul acestui an societatile B si C au fuzionat cu societatea A, astfel asociatul unic al societatii din Romania (societatea D) devine societatea A.

Avand in vedere aceasta schimbare si avand in vedere ca dividendele le vom acorda in luna aprilie, mai beneficiem de scutirea de impozit (societatea A nu detine de 1 an societatea D, dar societatile cu care a fuzionat societatea A au detinut societatea D de mai mult de 1 an)? 

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 27 Mar 2024 

Cadrul legal: art 229 alin 1 lit c din Codul fiscal
ART. 229 - Scutiri de la impozitul prevazut in prezentul capitol

(1) Sunt scutite de impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti urmatoarele venituri:
c) dividendele platite de un rezident unei persoane juridice rezidente intr-un alt stat membru al Uniunii Europene ori unui sediu permanent al unei persoane juridice straine dintr-un stat membru al Uniunii Europene, situat intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, daca:

1. persoana juridica straina beneficiara a dividendelor indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

(i) (i) este rezidenta intr-un stat membru al Uniunii Europene si are una dintre formele de organizare prevazute in anexa nr. 1 la titlul II sau la art. 43 alin. (4) lit. a) pct. (ii);
(ii) este considerata a fi rezidenta a statului membru al Uniunii Europene, in conformitate cu legislatia fiscala a statului respectiv, si, in temeiul unei conventii privind evitarea dublei impuneri incheiate cu un stat tert, nu se considera ca este rezidenta in scopul impunerii in afara Uniunii Europene;
(iii) plateste, in conformitate cu legislatia fiscala a unui stat membru, fara posibilitatea unei optiuni sau exceptari, unul dintre impozitele prevazute in anexa nr. 2 la titlul II sau un alt impozit care substituie unul dintre acele impozite;
(iv) detine minimum 10% din capitalul social al rezidentului pe o perioada neintrerupta de cel putin un an, care se incheie la data platii dividendului.

2. beneficiarul dividendelor este un sediu permanent al unei persoane juridice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene situat intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, iar persoana juridica straina pentru care sediul permanent isi desfasoara activitatea trebuie sa intruneasca cumulativ conditiile prevazute la pct. 1 subpct. (i) - (iv) si profiturile inregistrate de sediul permanent sa fie impozabile in statul membru in care acesta este stabilit, in baza unei conventii pentru evitarea dublei impuneri sau in baza legislatiei interne a acelui stat membru;

3. rezidentul care plateste dividendul indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

(i) are una dintre formele de organizare prevazute la art. 43 alin. (4) lit. b) pct. (i) sau in anexa nr. 1 la titlul II si, in temeiul unei conventii privind evitarea dublei impuneri incheiate cu un stat tert, nu se considera ca este rezidenta in scopul impunerii in afara Uniunii Europene;
(ii) plateste impozit pe profit, potrivit prevederilor titlului II, fara posibilitatea unei optiuni sau exceptari, sau un alt impozit care substituie impozitul pe profit, in conformitate cu legislatia nationala;
 
Avand in vedere prevederile legale de mai sus rezulta ca pentru a se aplica scutirea de impozit pe dividende este obligatoriu ca persoana juridica nerezidenta beneficiara a dividendelor sa detina minimum 10% din capitalul social al rezidentului pe o perioada neintrerupta de cel putin un an, care se incheie la data platii dividendului. Codul fiscal nu specifica modul de detinere (directa sau indirecta), prin urmare apreciez ca se aplica detinerea directa in capitalul social.

La data platii dividendului (aprilie 2024) nu este indeplinita aceasta conditie, astfel ca nu poate fi aplicata scutirea de impozit.

De retinut prevederile din Normele metodologice date in aplicarea art 229 Cod fiscal
 
15. In aplicarea prevederilor art. 229 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal:
(1) Conditia privitoare la perioada minima de detinere de 1 an va fi inteleasa luandu-se in considerare hotararea Curtii Europene de Justitie in cazurile conexate: Denkavit International BV, VITIC Amsterdam BV and Voormeer BV v Bundesamt fur Finanzen - C-283/94, C-291/94 si C-292/94, si anume: daca la data platii perioada minima de detinere de 1 an nu este incheiata, scutirea prevazuta in Codul fiscal nu se va acorda.
(2) In situatia in care persoana juridica romana, respectiv sediul permanent din Romania poate face dovada ca perioada minima de detinere de 1 an a fost indeplinita dupa data platii, beneficiarul efectiv persoana nerezidenta poate solicita restituirea impozitelor platite in plus, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. 

Impozit pe dividende intre persoane juridice romane

INTREBARE:

O societate X din Romania detine 60% din alta societate Y tot din Romania. La finalul anului societatea Y distribuie dividende in proportie de 60% societatii X.

Care este cota de impozit pe dividende si in ce declaratie se declara aceste dividende? 

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 07 Mar 2024 

Codul fiscal precizeaza:

(4) Prevederile prezentului articol nu se aplica in cazul dividendelor platite de o persoana juridica romana unei alte persoane juridice romane, daca, la data platii dividendelor, fiecare dintre aceste persoane indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a) persoana juridica beneficiara a dividendelor:
(i) detine minimum 10% din titlurile de participare ale persoanei juridice romane care plateste dividendele, pe o perioada de un an implinit pana la data platii acestora inclusiv;
(ii) este constituita ca o societate pe actiuni, societate in comandita pe actiuni, societate cu raspundere limitata, societate in nume colectiv, societate in comandita simpla sau are forma de organizare a unei alte persoane juridice aflate sub incidenta legislatiei romane;
(iii) plateste, fara posibilitatea unei optiuni sau exceptari, impozit pe profit sau orice alt impozit care substituie impozitul pe profit;

b) persoana juridica care plateste dividendele:
(i) este constituita ca o societate pe actiuni, societate in comandita pe actiuni, societate cu raspundere limitata, societate in nume colectiv, societate in comandita simpla sau are forma de organizare a unei alte persoane juridice aflate sub incidenta legislatiei romane;
(ii) plateste, fara posibilitatea unei optiuni sau exceptari, impozit pe profit sau orice alt impozit care substituie impozitul pe profit.

(5) Prevederile alin. (2) si (3) se aplica si dividendelor distribuite/platite fondurilor de pensii administrate privat si/sau fondurilor de pensii facultative.
(6) *** A B R O G A T ***
Asadar, daca societatea care primeste dividendele are mai mult de un an implinit de detinere a partilor sociale, atunci societatea platitoare de dividende nu va retine impozit pe acestea.

Nu are importanta daca societatea beneficiara a dividendelor sau societatea platitoare a dividendelor este microintreprindere sau platitoare de impozit pe profit. Deoarece inteleg ca sunt indeplinite cumulativ toate conditiile de mai sus, societatea platitoare nu va retine impozit indiferent cine catre cine plateste dividende.

Legiuitorul a explicat sintagma orice alt impozit care inlocuieste impozitul pe profit in nota de fundamentare a ordonantei 16/2022 astfel: Regimul de scutire a dividendelor platite intre persoane juridice romane se aplica si persoanelor platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, intrucat acest impozit este considerat, potrivit legislatiei nationale, un impozit care substituie impozitul pe profit.

Am in vedere si prevederile art.13 din codul de procedura fiscala care arata ca:

(1) Interpretarea reglementarilor fiscale trebuie sa respecte vointa legiuitorului asa cum este exprimata in lege.
(2) in cazul in care vointa legiuitorului nu reiese clar din textul legii, la stabilirea vointei legiuitorului se tine seama de scopul emiterii actului normativ astfel cum acesta reiese din documentele publice ce insotesc actul normativ in procesul de elaborare, dezbatere si aprobare.
....
Asadar in interpretarea art. 43 din Codul fiscal am in vedere si coroborarea cu prevederile notei de fundamentare ale ordonantei 16 cat si cu prevederile codului de procedura fiscala.
In concluzie, in opinia mea, in cazul distribuirii dividendelor de la o societate la cealalta, in cazul in care durata de detinere este mai mare de 1 an,  nu se retine impozit pe dividende.

In cazul in care durata de detinere este mai mica de un an se va retine impozit pe dividende in cota de 8% conform art. 43 alin. (2) din codul fiscal.

Impozit pe dividende achitat eronat

INTREBARE:

In luna octombrie 2023 s-au repartizat dividende in suma bruta de 61.279 lei si s-a constituit si platit eronat impozit in suma de 4.539 lei in loc de 4.902 lei. In luna ianuarie 2024 la o analiza de cont s-a constatat greseala. Urmeaza a se depune declaratia rectificativa si a se plati diferenta de 363 lei.

Avand in vedere ca anul 2023 nu este finalizat, este corect sa se contabilizeze diferenta de impozit la luna octombrie si sa se refaca balantele lunilor octombrie, noiembrie si decembrie sau cum trebuie facuta corectia in contabilitate? 

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 29 Feb 2024 

Conform OMFP 1802/2014 privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:

2.5.2. Corectarea erorilor contabile

65. - (1) Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente.

(2) Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor.

66. - (1) Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care:

a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;

b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale.

(2) Astfel de erori includ efectele greselilor matematice, greselilor de aplicare a politicilor contabile, ignorarii sau interpretarii gresite a evenimentelor si fraudelor.

(3) In intelesul prezentelor reglementari, erorile din perioadele anterioare se refera inclusiv la prezentarea eronata a informatiilor in situatiile financiare anuale.

67. (1) Corectarea erorilor aferente exercitiului financiar curent se efectueaza pe seama contului de profit si pierdere.

(2) Corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat (contul 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile").

(3) Erorile nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente se corecteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totusi, potrivit politicilor contabile aprobate, erorile nesemnificative pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere.

(4) Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar-contabile. Se considera ca o eroare este semnificativa daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala ori cumulata a elementelor.

68. - (1) Corectarea erorilor aferente exercitiilor financiare precedente nu determina modificarea situatiilor financiare ale acelor exercitii.

(2) In cazul erorilor aferente exercitiilor financiare precedente, corectarea acestora nu presupune ajustarea informatiilor comparative prezentate in situatiile financiare. Informatii comparative referitoare la pozitia financiara si performanta financiara, respectiv modificarea pozitiei financiare, sunt prezentate in notele explicative.

(3) In notele explicative la situatiile financiare trebuie prezentate informatii cu privire la natura erorilor constatate si perioadele afectate de acestea.

Asadar, erorile din exercitiile financiare precedente, atat cele semnificative, cat si cele nesemnificative, se corecteaza pe seama rezultatului reportat, cu ajutorul contului 1174 Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile . Totusi, pe baza politicilor contabile aprobate, erorile nesemnificative se pot corecta pe seama contului de profit si pierdere.

In opinia mea, eroarea contabila este nesemnificativa, puteti face corectia in contabilitate la luna decembrie, si depuneti D710 pentru diferenta de impozit de platit.

Recomand sa intocmiti un referat al departamentului financiar-contabil, care sa fie aprobat de conducere, in care sa explicati descoperirea erorii contabile si influentele contabile si fiscale.